MocSnu.pl

Skuteczne ćwiczenia na lepszy sen

Argumentów, które przemawiają za tym, aby stale dążyć do podniesienia jakości snu jest wiele. Dlaczego więc wciąż tak dużo osób nie dba o sen i przez to naraża się na ryzyko wystąpienia chorób, a przy okazji obniża wydajność w ciągu dnia?

  1. Ćwiczenia zalecane przed snem
  2. Skuteczne techniki relaksacyjne
  3. Co jeżeli takie sposoby nie przyniosą efektów?

Niektórzy nawet nie są świadomi, że złe samopoczucie, problemy z koncentracją i zmęczenie wynikają z nieprawidłowej higieny snu. Takie osoby nie muszą jednak od razu korzystać z pomocy specjalistów, bo wiele zmian mogą przynieść proste metody, które każdy może wdrożyć w ciągu zaledwie jednego wieczoru. Poniżej znajdziesz starannie wybrane ćwiczenia i techniki relaksacyjne, dzięki którym pozbędziesz się problemów z zasypianiem.

Ćwiczenia zalecane przed snem

Treningi przed snem powinny przebiegać inaczej niż te, które robi się w ciągu dnia. Ważne jest zachowanie wolnego tempa. Dodatkowo nie należy robić zbyt wielu powtórzeń. Chociaż popularne programy treningowe zazwyczaj ograniczają przerwy pomiędzy ćwiczeniami do minimum, wykonując je przed snem warto wydłużyć przerwy. Jeżeli chodzi o konkretne ćwiczenia, jakie można wykonywać wieczorem w celu uzyskania lepszego snu, proste rozwiązania będą w tym przypadku najlepsze. Można więc wyjść z psem na dłuższy spacer, wykonać kilka ćwiczeń rozciągających, lub poświęcić kilkanaście minut na nordic-walking w pobliżu domu. Wielu specjalistów zaleca, aby zamiast ćwiczeń pomyśleć o ćwiczeniach oddechowych, które pozwolą się wyciszyć przed zaśnięciem.

Skuteczne techniki relaksacyjne

Relaks przed snem jest bardzo istotny i może przybierać różne formy. Niektórzy wybierają gorącą kąpiel z przygaszonym światłem, a inni sięgają po książki. Dobre efekty można uzyskać, jeżeli przed snem skorzysta się z masażu. Badania przeprowadzone przez naukowców pokazały, że te osoby, którym przed zaśnięciem wykonano masaż pleców, spały lepiej i dłużej. W internecie można znaleźć wiele przykładów technik relaksacyjnych, jednak czasami nie spełniają one oczekiwań. Ważne jest, aby się nie zniechęcać, tylko poszukać rozwiązania, które będzie odpowiednio dopasowane do potrzeb organizmu. Nie należy też się do niczego zmuszać, bo wówczas zamiast relaksu pojawią się nerwy i zniechęcenie.

Co jeżeli takie sposoby nie przyniosą efektów?

Nawet najlepsze techniki relaksacyjne i proste ćwiczenia przed snem mogą jednak nie przynieść efektów. W takiej sytuacji należy przemyśleć, co jeszcze może być przyczyną problemu. Z reguły jest to nadmierne korzystanie z urządzeń mobilnych lub oglądanie telewizji przed snem. Takie urządzenia generują niebieskie światło, przez które pojawiają się problemy z zasypianiem. Duże znaczenie ma również pora, o której ktoś chodzi spać oraz godzina, na którą ustawia budzik. Jeżeli za każdym razem są to inne pory, to trudno będzie organizmowi się do nich dostosować. W ostateczności warto wybrać się do specjalisty, który może przepisać leki, dzięki którym sen będzie lepszy. Najpierw jednak warto wypróbować proste metody, które często przynoszą świetne efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *