MocSnu.pl

Jak zadbać o jakość snu podczas pandemii COVID-19?

Terapeuci CBT z Uniwersytetu w Salzburgu zajmujący się bezsennością opracowali specjalne zalecenia. Powinny się z nimi zapoznać osoby, które w związku z obecną sytuacją zauważyły u siebie obniżenie jakości snu.

Podstawowe zalecenia dotyczą przede wszystkim tego, aby spać przynajmniej 7 do 9 godzin i regularnie wstawać o tej samej godzinie.

Jak zadbać o zdrowy sen?

Specjaliści radzą również, aby regularnie wykonywać gimnastykę i utrzymywać dietę opartą o zdrowe posiłki.

Warto również zrezygnować lub przynajmniej ograniczyć ilość spożywanego alkoholu, wypalanych papierosów i innych używek. W zaleceniach poruszono również temat ekranów (komputera, tabletu, telefonu). Przebywanie przed nimi powinno być ograniczone.

Terapeuci doradzają wypracowanie własnego rytuału, który będzie się wiązał z relaksem. Należy go regularnie praktykować przed snem. Taki rytuał powinien trwać od 30 do 45 minut. W tym czasie można na przykład poczytać książkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *