MocSnu.pl

Czy można zacząć budzić się wypoczętym?

Obudzić się wyspanym, wypoczętym i w dobrym nastroju to marzenie wielu osób. To prawda, że podczas weekendu można zazwyczaj odespać trudy tygodnia i pospać dłużej. Niestety, w dniach od poniedziałku do piątku zdecydowana większość osób narzeka na swoje samopoczucie po przebudzeniu wynikające z braku odpowiedniej ilości snu oraz jego złej jakości.

1. Przyjemne dźwięki budzika

2. Powolne budzenie sposobem na lepszy humor

3. Szklanka wody i śniadanie

4. Kładzenie się o sensownej porze

Jednym z popularnych sposobów na poprawienie tej sytuacji jest stworzenie własnego rytuału, który ułatwi wstawanie i sprawi, że będzie można lepiej zacząć nowy dzień. Sprawdź jak to zrobić bez potrzeby wprowadzania dużych zmian do swojego stylu życia.

Przyjemne dźwięki budzika

Jeżeli podobnie jak większość osób korzystasz z budzika, zadbaj o to, aby miał przyjemny dźwięk. Źle dobrany sygnał budzenia najczęściej prowadzi do tego, że szybko się go wyłącza i… ponownie zasypia. W końcu nikt nie chce słuchać z rana nieprzyjemnych dźwięków. Zamiast telefonu warto wybrać radio z funkcją budzika lub odtwarzacz, który pozwoli wybrać dowolną piosenkę. Budzenie się przy ulubionej muzyce będzie o wiele przyjemniejsze, a dodatkowo pozwoli ci wdrożyć kolejny z istotnych punktów twojego rytuału.

Powolne budzenie sposobem na lepszy humor

Chodzi o powolne budzenie się. Niewiele jest osób, które od razu po wyłączeniu budzika potrafią wstać z łóżka w dobrym humorze i zacząć się szykować do wyjścia z łóżka. Warto więc dać sobie kilka minut na to, aby spróbować przypomnieć sobie sen, porozciągać się i zebrać myśli. Kilkukrotne zgięcie i wyprostowanie nóg oraz nóg na pewno pomoże ci się rozbudzić.

Szklanka wody i śniadanie

Jeżeli już uda ci się wstać z łóżka koniecznie wypij szklankę wody, co nawodni twój organizm. Możesz też przygotować lekkie śniadanie. W internecie znajdziesz wiele inspiracji związanych z tym, co można rano zjeść bez potrzeby tracenia dużych ilości czasu. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, aby sięgnąć po klasykę, czyli płatki z mlekiem. Przy okazji możesz przygotować sobie coś do pracy. Alternatywą dla osób, które rano nie dysponują czasem jest przygotowywanie jedzenia przed snem. Nie zajmie ci to dużo czasu, a uprzyjemni wstawanie i pozwoli uniknąć stresów związanych z tym, że przez szykowanie śniadania spóźnisz się do pracy. Podobnie jak śniadanie, możesz też przygotować ubranie. Poranne zastanawianie się nad tym, co danego dnia na siebie założyć zajmuje czasami wiele czasu. Sprawy nie ułatwia to, że niektóre ubrania trzeba dodatkowo wyprasować. Jeżeli natomiast zrobisz to przed snem będziesz mógł rano działać na autopilocie, czyli bez zastanawiania się sięgnąć po przygotowane wcześniej ubrania i od razu je założyć.

Kładzenie się o sensownej porze

Tak przygotowany rytuał po pewnym czasie z pewnością przyniesie zauważalne efekty. Jeżeli początkowo nie uda ci się zrealizować wszystkich punktów nie zniechęcaj się, tylko spróbuj kolejnego dnia. Wyrobienie w sobie nawyku zajmuje około trzydziestu dni, ale na pewno będziesz z niego zadowolony. Należy jednak mieć na uwadze, że nawet najlepsze wskazówki związane z tym, jak wstawać rano, aby miło zaczynać dzień nie przyniosą efektów, jeżeli nie zadbasz o higienę snu. Przewietrzona sypialnia z odpowiednią temperatura, wygodna poduszka oraz dobrze dobrany materac mają kluczowe znaczenie.

Równie ważne jest to, aby kłaść się o stałej i sensownej porze. Jeżeli ktoś musi wstać o godzinie siódmej a położy się o drugiej lub trzeciej nad ranem, to choćby nie wiadomo jakie kroki podjął, trudno mu będzie rano zebrać myśli i obudzić się wypoczętym. Czasami oczywiście zdarzają się dni, gdy nie uda się utrzymać stałej godziny kładzenia się spać. Nie powinno cię to jednak zwalniać przed pilnowaniem, aby przynajmniej przez zdecydowaną większość czasu trzymać się postawionego celu. Zdaniem wielu specjalistów najlepiej jest zasypiać przed północą, więc warto to uwzględnić przy wybieraniu odpowiedniej godziny do spania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *